Mivel a katonai követelmények szigorúbbak, a tervezés alapkövetelményeit képezték, hogy az SZMK:
- illeszkedjen a Magyar Honvédség konténer-programjához, tehát 20'*8'*8'-as ISO-konténerben kerüljön kialakításra,
- bármilyen oldalrakodós konténerszállító járművel legyen szállítható,
- szélsőséges időjárási viszonyok mellett is legyen üzemeltethető,
- autonóm módon települve legyen képes szakfeladatának megkezdésére,
- mentesítési kapacitása a 240-300 fő/óra szintet érje el.
A berendezés megvalósításának alapja egy - négy térre osztott – szabványos, katonai kivitelű konténer. A két középső teljesen egyező funkciójú – a személyi mentesítő terek (ez működéskor – szállításkor pedig málhatér: a konténeren kívül telepített és működtetett felszerelések számára). A köztük lévő merev válaszfal a működés alatt csúszás-biztonsági funkciót lát el, szállításkor pedig bővebb rögzítési felületet ad.
A konténer egyik végébe, a gépészeti térbe került az áramellátást biztosító aggregátor és a világító felszerelések málházási helye. A másik végén lévő kezelőtérbe lett beépítve a tartály, a vízmelegítő modulok, a keringtető- és a mentesítőanyag-adagoló rendszer, továbbá a központi vezérlőtábla.
Vetkőző- és öltöző területként 2-2 készlet pneumatikus sátor lett a berendezéshez hozzárendelve, melyek kapacitásuk, málhatér-igényük, tömegük és a telepítési idejük alapján kerültek kiválasztásra. Kiegészítő felszerelésként hozzájuk csatlakoztatható a sátorfűtő, illetve a mobil klíma berendezés.
A személyi mentesítő terek oldalfalai lenyitható ajtóként kialakítottak, melyek használatkor rámpaként funkcionálnak. Mindkét térben 2-2 párhuzamos - egymástól függönnyel elválasztható - sorban kerül végrehajtásra az állomány személyi mentesítése.
Az 5,6*7,5 m-es vetkőző- és az 5,6*11,5 m-es öltöző sátrak mindkét oldalon 1-1 (a rámpák fölé felállított) összekötő elemmel csatlakoznak a konténerhez, összefüggő zárt teret képezve.
Az optimális vízkihasználás érdekében az SZMK:
- Szakaszolható - a személyi mentesítő terek (az egyes sorokig bezáróan) egymástól függetlenül működtethetők.
- Működhet folyamatosan, vagy - amikor nem biztosítható az állomány folyamatos, láncszerű áthaladása - automata üzemben. Ekkor beépített mozgásérzékelők vezérlik az egyes sorok szórófejeinek víz kibocsájtását.
A rövid határidő miatt párhuzamos munkamódszert kellett alkalmaznunk. A specifikáció időszakában, az egyes meghatározó elemekre vonatkozó konkrét döntést követően azonnal indítottuk a beszerzésüket, majd a tervezési folyamat részletezése ütemében folyamatosan végeztük a kiegészítő cikkek, tartozékok és alkatrészek megrendelését. Ennek eredményeképp - a végső kialakításhoz - december elejére minden rendelkezésre állt.
A konténer térelosztási tervének véglegesítésével, június első felében elkezdtük a vízrendszer, elektromos hálózat és az üzemanyag rendszer megtervezését, a beépítési tervek elkészítését.
Az SZMK málházási rendjét - megrendeléseink beérkezésének ütemében, elrendezési próbákat tartva - folyamatosan pontosítottuk. A beépítéseket a konténer beérkezését (2009. 11. 10) követően megkezdtük, s december közepére fejeztük be. Ezt megelőzően a málhafelszerelés részét képező utolsó elemek is beérkeztek.
A gyártáshoz kapcsolódó üzempróbákat a modulok és részegységek beérkezését követően azok üzemképesség ellenőrzésével kezdtük meg, majd a beépítések végrehajtásával párhuzamosan folytattuk le. Az üzemi végátvételt 2009. december 21.-én hajtottuk végre.
A projektfeladatok végrehajtásával a Respirátor zrt. kifejlesztette a Személyi Mentesítő Konténer prototípusát, mely a célkitűzésben megjelölt követelményeknek maradéktalanul megfelel.
A fejlesztés eredményes befejezésének köszönhetően képessé váltunk, hogy a Magyar Honvédség követelményeit kielégítő eszközt ne kelljen importálni, hanem hazai gyártásból legyen szállítható.